نگارش راست به چپ (RTL) بوت استرپ 4.5.2 و 3.4.1

در این مطلب می توانید با ویژگی های جدید بوت استرپ 4.5.2 آشنا شده و ورژن راست به چپ (RTL) آن را دریافت کنید.

بوت استرپ 4.5.2 حاوی تعداد زیادی رفع باگ و چند قابلیت جدید کوچک و تعدادی تغییر در رویه توسعه است.

این ورژن ابتدا قرار بود تحت عنوان ورژن 4.4.2 بصورت Patch منتشر شود، اما تصمیم بر افزوده شدن قابلیت های جدید باعث انتخاب شماره ورژن 4.5 برای آن شد.

ویژگی های این ورژن:

در ادامه فهرست با آنچه که در این ورژن از بوت استرپ جدید است و یا تغییر یافته است آشنا خواهید شد. همچنین در نظر داشته باشید که به ازای هر شماره ورژن از بوت استرپ، یک آدرس جداگانه از مستندات بر روی سایت توزیع بوت استرپ ارائه می شود. بدین ترتیب شما می توانید تشخیص بدهید در آینده چه چیزهای جدیدی در ورژن بعدی بوت استرپ (ورژن 5) اضافه شده و یا تغییر کرده است.

  • ابزارهای کمکی تعامل: به سادگی user-select را از طریق ابزارهای کمکی و نقشه Sass تنظیم کنید.
  • استیل جدید Reboot برای اشاره گر ماوس: هم اکنون با افزودن صفت role="button" ‎  به هر المنتی می توانید باعث شوید اشاره گر ماوس بر روی آن المنت شبیه حالتی شود که به یک دکمه اشاره می کند.
  • مثال ها در این ورژن، قابل دانلود هستند. در این ورژن یک اسکریپت اضافه شده است که از طریق آن می توانید مثال های ارائه شده در این ورژن را از طریق صفحه مستندات فشرده سازی و دانلود کنید.
  • در این ورژن حجم اسکریپت های Minify شده 5% کمتر شده اند.
  • در این ورژن از بوت استرپ از jQuery 3.5.1 و Jekyll 4 استفاده شده و کامپایل از طریق NodeJS ورژن های پایین تر از 10 ممکن نیست.

مثال های قابل مشاهده به صورت آنلاین از ورژن راست به چپ

اگر می خواهید ببینید در صورت استفاده از ورژن راست به چپ بوت استرپ 4.5، صفحات و عناصر آن به چه شکل دیده خواهند شد می توانید به این آدرس سر بزنید:

http://mahdimajidzadeh.github.io/bootstrap-v4-rtl/index-fa.html

لازم به ذکر است ورژن بوت استرپ 4.5 استفاده شده برای مثالهای صفحه فوق با ورژنی که از انتهای این صفحه قابل دانلود است متفاوت است. ورژن قابل دانلود از انتهای این صفحه توسط تیم برنامه نویس راست به چپ شده و ریز ترین نکات نیز برای انجام پروسه راست به چپ سازی نادیده گرفته نشده است.

مستندات ورژن 4.5

برای دسترسی به راهنمای استفاده از این ورژن از بوت استرپ کافی است به این صفحه سر بزنید:

https://getbootstrap.com/docs/4.5/getting-started/introduction

نحوه استفاده از ورژن راست به چپ Bootstrap 4.5

جهت استفاده از ورژن راست به چپ بوت استرپ 4.5 ، کافی است در صفحات مورد نظر بجای فایل اصلی bootstrap.min.css یا bootstrap.css و یا هر کدام از فایل های دیگر مورد نظر (از جمله bootstrap-reboot.css و bootstrap-grid.css) از ورژنی از فایل های فوق استفاده کنید که در پسوندش کلمه rtl را دارا می باشد. مثلا بجای bootstrap.min.css کافی است به bootstrap.min.rtl.css رفرنس دهید.

لازم به ذکر است ورژن راست به چپ شده کلیه css های ارائه شده در پکیج اصلی بوت استرپ در ورژن قابل دانلود در انتهای این صفحه قرار داده شده است.

دانلود ورژن راست به چپ Bootstrap 4.5

برای دانلود ورژن راست به چپ (RTL) بوت استرپ 4.5 که توسط تیم برنامه نویس آماده شده است در ادامه این مطلب، به بخش دانلود ضمیمه ها مراجعه کنید.

دانلود ورژن راست به چپ Bootstrap 3.4.1

بنا بر درخواست مخاطبین گرامی، ورژن راست به چپ شده آخرین ورژن از سری 3 بوت استرپ (ورژن 3.4.1) نیز جهت دانلود اضافه شد.

bootstrap-3.4.1-dist-rtl.rar

bootstrap-4.5.2-dist-rtl.zip

تگ ها:

Bootstrap 1 بوت استرپ 1 4.5 1 RTL 1 راست به چپ 1 فارسی 1 دانلود 1

 

میثم سلیمیان

سه شنبه 17 تیر 1399 ساعت 20:44

ممنونم بخاطر کار با ارزشتون

سیمرغ پارسیان شریف

دوشنبه 25 مهر 1401 ساعت 10:54

بسیار مفید و کاربردی بود با تشکر