پایان پشتیبانی از ‎.Net Core 2.2 در دوشنبه، 2 دی ماه 98

.Net Core 2.2 در 13 آذر 1397 منتشر شده بود. این نگارش از ‎.Net Core به عنوان یک نگارش فاقد پشتیبانی طولانی مدت، تا 3 ماه پس از انتشار نگارش بعدی پشتیبانی خواهد شد. ‎.Net Core 3.0 در 1 مهر 1398 منتشر شده است، بنابراین پشتیبانی از ‎.Net Core 2.2 در تاریخ 2 دی ماه 1398 به پایان خواهد رسید.

پس از آن زمان، اصلاحیه های به روز رسانی دیگر حاوی پکیج های به روز شده Containter Image های ‎.Net Core 2.2 نخواهند بود، بنابراین بهتر است از همین حالا به فکر مهاجرت به نگارش های بالاتر باشید.

‎.Net Core 3.1 در تاریخ 12 آذر 1398 منتشر شده است و دارای پشتیبانی طولانی مدت (LTS) است، بنابراین پشتیبانی از ‎.Net Core 3.0 نیز در تاریخ 4 فروردین 1399 به پایان خواهد رسید.

ارتقاء به ‎.Net Core 3.1

ارتقاء دادن پروژه ها از ‎.Net Core 2.2 به ‎.Net Core 3.1 بسیار راحت است، کافی است فایل پروژه را جهت استفاده از نگارش 3.1 تغییر دهید. اولین لینک پایینی نحوه ارتقاء از ‎.Net Core 2.0 به 2.1 را توضیح می دهد، اما اگر بخواهید از نگارش 2.2 به 3.1 مهاجرت کنید موارد اضافی ای نیز وجود دارد که میبایست رعایت کنید.

آشنایی با سیاست های پشتیبانی مایکروسافت

شرکت مایکروسافت یک سیاست نامه برای رویه های پشتیبانی منتشر کرده است. این سیاست نامه حاوی دو نوع انتشار است: LTS و Current.

  • نگارش های LTS حاوی کامپوننت ها و قابلیت هایی هستند که Stable هستند و کمتر نیاز به بروزرسانی در بازه عمر انتشارشان دارند. اگر می خواهید نرم افزارهایی تولید کنید که کمتر می خواهید آنها را به روز کنید، استفاده از این گونه نگارش های فریم ورک انتخاب خوبی است.
  • نگارش های Current حاوی کامپوننت ها و قابلیت هایی هستند که جدید بوده و بنابر فیدبک دریافتی از استفاده کننده گان ممکن است تغییر پیدا کنند. این گونه نگارش ها برای استفاده در نرم افزارهایی که دائما در حال توسعه بوده مناسب بوده و شما را قادر می سازند به آخرین امکانات افزوده شده به فریم ورک دسترسی داشته باشید. در صورت استفاده از این گونه نگارش ها به عنوان بستر توسعه میبایست چند وقت یکبار فریم ورک مورد استفاده تان را به آخرین ورژن ارتقاء دهید.

هر دو نوع نگارش فوق رفع اشکالات اساسی را در طول بازه عمرشان دریافت خواهند کرد. این به روزرسانی ها حاوی رفع مشکلات امنیتی، پایداری، و پشتیبانی سیستم عامل های جدید خواهد بود. شما باید همیشه از آخرین به روزرسانی ها جهت برخورداری از این موارد استفاده کنید.

این لینک را برای آگاهی از سیستم عامل های پشتیبانی شده و سیاست مدیریت بازه عمر جهت آشنایی با نحوه پشتیبانی از ‎  .NET Coreدر سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، و Mac OS مطالعه کنید.

 

تگ ها:

ASP.NET Core 6 ASP.NET Core 2.2 4 ‎.Net Core 1 ASP.NET Core 3.1 1 ارتقاء 1 سیاست نامه 1 LTS 1 Current 1