ASP.NET Core 2.2 منتشر شد و هم اکنون می توانید شروع به استفاده از آن کنید

بهترین خبری که امروز شنیدم خبر انتشار پکیج نهایی ASP.NET Core 2.2 بود. در این مقاله به بررسی امکانات اضافه شده در ASP.NET Core 2.2 خواهیم پرداخت.

چگونه این پکیج را دریافت کنیم؟

برای دریافت این پکیج (‎.Net Core SDK 2.2.100) برای سیستم برنامه نویسی تان و سرورهای Build می توانید به صفحه دانلود ‎.Net Core 2.2 مراجعه کنید. ورژن های مورد نیاز برای نصب روی ویندوزهای هاست و پکیج های Runtime نیز در همان صفحه قابل دانلود هستند.

به روزرسانی کنونی شامل ‎.Net Core ، ‏ASP.NET Core ، و Entity Framework Core می باشد. ورژن این SDK جدید 2.2.100 است. ورژن ویژوال استودیو مورد نیاز برای استفاده از این پکیج شامل موارد زیر است:

Visual Studio 2019 16.0 Preview 1 نیز که امروز منتشر شد شامل پکیج ‎.NET Core SDK 2.2.100 به صورت یک کامپوننت Optional می باشد.

چه چیزی جدید است؟

هدف اصلی از ارائه این ورژن جدید ASP.NET Core افزایش بهره وری برنامه نویس ها و بهبود آن دسته از قابلیت های Platform که با وب و API ها مرتبط هستند بوده است. همانند گذشته، می توان بهبود Performance را در این ورژن نیز تجربه کرد. تعدادی از قابلیت های جدید افزوده شده که افزایش تدریجی آنها را احتمالا در انتشارهای Preview نیز شاهد بوده اید به شرح زیر هستند:

یکپارچگی تست سلامت برنامه با BeatPulse

پروژه BeatPulse هم اکنون شامل API جدید برای Health Check است، به این معنا که به آسانی می توانید چک های لازم برای بسیاری از سیستم های معروف و وابستگی ها را با استفاده از این API های جدید به سیستم تان بیافزایید. پیام زیر توسط تیم BeatPulse درباره پشتیبانی شان از API های Health Check ما ارسال شده است:

BeatPulse یک پروژه اداره شونده توسط جامعه برنامه نویسان آزاد است که برای ارائه مکانیسم های چک کردن سلامتی سیستم ها، شبکه و گستره بزرگی از سرویس های مورد استفاده در سازمان ها از جمله SQL Server ، ‏MySQL ، ‏Postgress ، ‏Redis ، ‏Kafka و بسیاری دیگر ساخته شده است. هنگامی که مایکروسافت در Roadmap ارائه شده برای ASP.NET Core 2.2 اعلام کرد که Health Check پشتیبانی خواهد شد تیم BeatPulse تمام پکیج های  زنده مورد نیاز و قابلیت های لازم برای کار با امکانات جدید Microsoft Health Check را در مخزن مربوطه ارائه کرد.
به غیر از پکیج های  Health Checking، تیم BeatPulse در توسعه قابلیت های دیگری مانند رهگیری پالس (در Application Insights و Prometheus)، Failure Notification (اطلاعیه خرابی ها) و یک رابط کاربری قابل پیکربندی برای مونیتور کردن سیستم ها و داشتن یک دید کلی از وضعیت سلامت سیستم ها مشارکت داشته است. این رابط کاربری در قالب یک Docker Image در Docker Hub منتشر شده است.

امکانات جدیدتری نیز به زودی ارائه خواهد شد

هنگامی که اعلام شد که تیم های مربوطه در حال برنامه ریزی برای ارائه ورژن نهایی ASP.NET Core 2.2 هستند، این مورد نیز بیان شد که قابلیت هایی که در لیست بالا فهرست نشده اند نیز از جمله

  • احراز هویت در API ها با استفاده از Identity Server 4
  • تولید کد خودکار سمت کلاینت در Open API (Swagger)
  • ابزار Command Line جدید HTTP REPL

نیز در حال توسعه هستند. این ابزارها هنوز آماده انتشار نشده اند، اما انتظار می رود که در ماه های آینده به صورت add-on در دسترس عموم قرار بگیرند.

ارتقاء پروژه های موجود به ASP.NET Core 2.2

برای ارتقاء دادن پروژه های موجود از 2.1 به 2.2 کافی است فایل ‎.csproj را باز کرده و مقدار TargetFramework را به netcoreapp2.2 تغییر دهید. اگر پروژه شما مبتنی بر ‎.NET Framework 4.x است نیاز نیست این کار را انجام دهید.

پس از انجام تغییر فوق کافی است رفرنس پکیج های Nuget پروژه تان را به آخرین ورژن Stable ارتقا دهید. توجه کنید که پروژه هایی که Target آنها ‎.Net Core است نباید یک ورژن مشخص برای Reference پکیج برای Microsoft.AspNetCore.App داشته باشند، چرا که این Reference به صورت خودکار توسط SDK مدیریت می شود.


تگ ها:

ASP.NET Core 6 2.2 3 New Features 4 Core 4