تهیه و نصب گواهینامه های رایگان SSL، قابل استفاده حتی برای دامین های ‎.IR

این روزها تهیه و نصب یک گواهینامه SSL برای سایت ها یک ضرورت است و در صورت نداشتن آن و عدم پشتیبانی از پروتکل Https توسط سایت شما، Browser ها در کنار آدرس سایت شما کلمه Not Secure را نمایش می دهد و به کاربر اخطار می دهد کلمه عبور و اطلاعات حساس دیگر را در سایت شما وارد نکند.

همچنین اگر سایت تان را در Google Webmaster Tools ثبت کرده باشید حتما تا کنون پیامی مانند زیر برای شما ارسال شده است:

خوب اولین کاری که ممکن است انجام دهید رفتن به سراغ فروشندگان گواهینامه SSL است، اما مشاهده قیمت ها باعث میشه آدم به کُمای موقت فرو بره:

این قیمت های یکی از ارائه دهنده های گواهینامه های SSL است!

در این میان یک گروه در بنیاد Linux Foundation یک سایت به نام Let's Encrypt راه اندازی کرده اند و از طریق آن گواهینامه های رایگان SSL تقدیم می کنند.  با مراجعه به سایت فوق به آدرس https://letsencrypt.org می توانید از جزئیات خدمات گروه فوق مطلع شوید. 

تا اینجا من در سایت شان راهکاری برای دریافت و گواهینامه بر روی سرورهای ویندوزی و وب سرور IIS به صورت مستقیم پیدا نکرده ام، اما اگر از آخرین نسخه SolidCP (ورژن جدید WebSitePanel تحت این نام منتشر می شود) که ورژن 1.4.1 است استفاده می کنید و سرور شما نیز به درستی پیکربندی شده باشد در تنظیمات Web Site مورد نظر با رفتن به تب SSL می توانید با مراجعه کردن به بخش Install (free) Lets Encrypt Certificate و کلیک بر روی دکمه Install Certificate از SolidCP بخواهید که یک گواهینامه رایگان از طریق Let's Encrypt برای شما تهیه و نصب کند. به همین راحتی!

در سرورهایی که سیستم عامل آنها لینوکس است نیز امکان نصب گواهینامه های ارائه شده توسط گروه فوق از طریق آخرین ورژن کنترل پنل Plesk میسر است (نصب از طریق Plesk و SolidCP را شخصا تست کردم و بدون مشکل کار می کند).

نکته جالب گواهینامه های فوق این است که بدون هیچ مشکلی بر روی دامین های ‎.ir نیز نصب می شوند.

انجام پروسه فوق از طریق SolidCP به صورت یک فیلم در این مقاله ارائه شده است.

اگر برای پیکربندی صحیح سرور و برخورداری از امکان استفاده از گواهینامه های رایگان فوق مشکل دارید جهت مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

 

تگ ها:

SSL 1 HTTPS 2 Free 1 Let's Encrypt 1

 

میلاد حلمی

جمعه 1 شهریور 1398 ساعت 14:16

ممنون از مقاله و ویدئوی عالیتون ... ولی من هنوز متوجه نشدم چطور اون نرم افزار رو ری سرورم نصب کنم

مهدی کرامتی

جمعه 1 شهریور 1398 ساعت 15:12

سلام. اگر SolidCP روی سرورتون درست نصب و پیکربندی شده باشه قابلیتی که دیدید برای شما فعال خواهد بود.

محمدباقر سلیمی

پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت 17:39

سلام. آیا هنوز هم این امکان وجود داره؟ چه سروری پنل سالید پیسی ارائه میده؟

مهدی کرامتی

جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 17:04

بله. این امکان همیشه وجود داره. اکثر سرورهای ویندوزی بخاطر رایگان بودنش از SolidCP بعنوان کنترل پنل هاست شون استفاده می کنند.