ماژول Curie از اینتل برای اولین بار در یک برد آردوینو مورد استفاده قرار خواهد گرفت

در نمایشگاه CES 2015 بود که اینتل از Curie پرده برداشت؛ سیستم-بر-چیپی به اندازه یک دکمه لباس که طراحی شده بود تا در محصولات پوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد. در آن زمان، مشخص نگشت که اولین محصولی که از این ماژول استفاده می کند چیست.

اکنون ولی مشخص شده که اینتل این چیپست را در برد جدید آردوینو به نام Arduino 101 به کار گرفته است. تکنولوژی بکار رفته از سوی اینتل در Curie قابل تقدیر است؛ از بلوتوث LE (مصرف انرژی پایین) گرفته تا شتاب دهنده ای برای تشخیص حرکات و سنسوری ۶ محوره و ترکیبی از شتاب سنج و ژیروسکوپ. 

سخت افزار برد های آردوینو متن باز است و پیش از این از پردازنده های با معماری ARM در آنها استفاده می شد. پروژه ساخت برد یاد شده از سال ۲۰۰۵ آغاز گشت و چنین محصولاتی معمولا به دانش آموزان کمک می کنند تا بتوانند پروژه های تعاملی خود با محیط اطراف را به شکلی ساده تر انجام دهند.


نکته جالب اینکه قیمت برد آردوینو کمتر از ۳۰ دلار اعلام شده اما در ابتدای سال ۲۰۱۶ به دست علاقمندان خواهد رسید. همانطور که گفتیم چنین بردی بیشتر برای نوجوانان تولید می شود تا به پروژه های کد نویسی علاقه پیدا کنند و بتوانند با برد و مدارهای الکتریکی آشنایی لازم را به دست آورند.

اکنون ولی باید توجه داشت که اضافه شدن ماژول Curie به برد یاد شده باعث می گردد تا قابلیت های آنها بسیار بیشتر از پیش شوند. برای مثال شخصی که در حال انجام یک پروژه با برد Arduino است، اکنون می تواند برخی امور را از طریق تلفن هوشمند خود و به واسطه بلوتوث کنترل نماید.

ai-thinker_nodemcu-32s_dio_32mbit_v1.0_20161101.zip

ESP8266 Test Board.rar

تگ ها:

Arduino 0 Intel 0 Curie 0